هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای در مورد وزش باد شدید همراه با گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در سطح استان و به‌ویژه در ناحیه شمالی، شرقی و مرکزی استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

هواشناسی خراسان رضوی در پی کاهش کیفیت هوا در سطح استان هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش قدس خراسان بر اساس اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی و طبق تحلیل نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی از عصر امروز ۲۸ شهریورماه جاری باتوجه‌به افزایش شدت وزش باد در ناحیه شمالی، شرقی و مرکزی استان، شاهد افزایش ذرات گردوغبار و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود. همچنین در مشهد هم انتظار می‌رود در طول امشب کیفیت هوا به طور موقت کاهش یابد.

با فعالیت این سیستم جوی نوسان در شدت وزش باد در برخی از نقاط به‌ویژه جنوب شرق استان شدید همراه با گردوخاک خواهد بود. همچنین انتقال گردوخاک و ذرات گردوغبار به سایر نقاط از جمله نواحی مرکزی دور از انتظار نیست.

طی این مدت تا پایان هفته جاری در برخی از ساعات افزایش غلظت آلاینده‌های جوی (pm)، احتمال افزایش شاخص AQI، کاهش میدان دید و محدودیت‌های ترافیکی در نواحی بادخیز استان به‌ویژه جنوب شرق پیش‌بینی‌شده است.

در چنین شرایطی خودداری از فعالیت‌های طولانی‌مدت خارج از منزل به‌ویژه برای سالمندان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه می‌شود و به علت کاهش میدان دید در محورهای بادخیز استان به‌ویژه جنوب شرقی استان بر رعایت احتیاط و اجرای قوانین ترافیکی تأکید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.